Psychoterapie

Specializuji se na Kognitivně behaviorální psychoterapii.

Kognitivně-behaviorální přístup je založen na hlavním předpokladu, že naše prožívání a chování je především ovlivněno způsobem, kterým strukturujeme svůj svět.

KBT byla vytvořena jako především na přítomnost orientovaná psychoterapie, která vychází z předpokladu,
že naše prožívání a chování je ovlivňováno způsobem, jakým zpracováváme (strukturujeme) náš svět a sebe v něm a zaměřuje se na řešení současných problémů tím, že nalézá metody, které ovlivňují dysfunkční (nevýhodné, denní život nám omezující) myšlení a chování.

KBT lze využít u dětských i dospělých klientů, především u:

  • změn, výkyvů nebo přímo poruch nálad (rozlady, deprese, různé formy strachu, úzkosti)
  • paniky
  • psychosomatických obtíží
  • problémů v komunikaci
foto
foto

Psychodiagnostika

U dětských a dospívajících klientů komplexní i zacílené psychologické vyšetření při diagnostice:

  • psychomotorického vývoje a jeho eventuálních nevyvážeností v intelektové a osobnostní oblasti,
  • poruch chování
  • školních obtíží (obtíže s učením, soustředěním, podezření na specifické poruchy učení)
  • poruch emocionálního prožívání (úzkost, strach, poruchy nálad)
  • poruch ve vztazích a sociální oblasti (vztahy v rodině, s vrstevníky, v širší sociálním prostředí, obtížné začlenění do mateřské / základní / střední školy a přizpůsobení, apod.)
  • psychosomatických obtíží (bolesti hlavy, břicha, nevolnosti až zvracení bez somatického nálezu, únava, apod.)
  • poruch příjmu potravy

Diagnostika u dospělých pacientů podle potřeby.

Ordinace se nezaměřuje na diagnostiku pacientů s jakoukoliv závislostí.

Nadstandardní péče

Úprava životního stylu

  • změny denních stereotypù, které se ukazují nevýhodné a hledání těch výhodnějších
  • úprava základního životního režimu (jídelní, pitný a spánkový režim, pohyb, relaxace) v rámci souhry psychické, fyzické a sociální sféry naší osobnosti
  • time management
  • hledání radosti a pozitiv - „dobíjení motorku“

Seberozvoj

Konkrétní kroky v seberozvoji, poznávání svých možností a přijímání svých silných, ale i slabších stránek – učíme se žít sami se sebou a přiměřeně se rozvíjet ke spokojenosti a větší pohodě.

Psychodiagnostika v rámci seberozvoje, volby směru vzdělání, profesní změny, apod.

Psychologické vyšetření zacílené podle konkrétních potřeb klienta – zahrnující rozbor dané situace a směr vyšetření, testové metody a rozbor výsledkù po vyhodnocení těchto metod.

V rámci nadstandardní péče je zajištěna spolupráce s dalšími odborníky (odborník na diagnositku pohybu, trenér, masér, fyzioterapeut, speciální pedagog).

foto
foto

Speciálně pedagogická péče

  • Náprava grafomotoriky – správné návyky a úchop psacího náčiní při psaní. Vhodné pro předškoláky a mladší školáky.
  • Stimulační program „Maxík“ – stimulační program vhodný pro předškoláky, děti s odloženou školní docházkou a děti s potížemi v učení v 1.a 2. ročníku základní školy. Program je zaměřen na nácvik nových pohybových stereotypů, grafomotorických a komunikačních dovedností, posilování paměti, zrakového, sluchového a prostorového vnímání. Zároveň je posílena pozornost a pracovní zralost.
  • HYPO - stimulační program pro děti předškolního věku, s odkladem školní docházky a žáky 1. tříd. Cvičení posiluje koncentraci pozornosti, zrakovou a sluchovou paměť, rozvíjí myšlení, řeč, zrakové, sluchové a prostorové vnímání, matematické představy.
  • Percepční a motorická oslabení – program koriguje a rozvíjí oslabené funkce důležité pro učení psaní, čtení a počítání. Rozvíjí: zrakové, sluchové a prostorové vnímání, pozornost, paměť, řeč, matematické představy, jemnou motoriku, souhru pohybů a rytmicity, propojuje poznávací a motorické složky. Program je vhodný pro školáky.
  • Trénink fonematického uvědomování podle Elkonina – „V krajině slov a hlásek“ – ucelený program je určen pro předškoláky a děti s logopedickými vadami (dyslálií, vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči). Rozvíjí jazykový cit a specifické jazykové schopností důležité pro budoucí nácvik čtení a psaní.
  • Reedukace matematiky a českého jazyka – aneb: „Jak na matematiku a český jazyk?“ - nápravná cvičení z českého jazyka (čtení, pravopisná cvičení, …) a matematiky (nácvik předmatematických a početních operací, pomůcky, …), vhodné strategie učení a funkční používání pomůcek.
  • Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky – test umožňuje u předškoláků na konci docházky do MŠ nebo po nástupu do 1. třídy určit rizika poruchy učení.
  • „Pohybem se učíme“ – neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – program je zacílen na vybudování správných pohybových stereotypů a odstraňování primárních reflexů u dětí, tak aby dítě získalo základ, na kterém může stavět další studijní dovednosti. Autorkou metody je Mgr. Marja Volemanová.
×