Speciálně pedagogická péče
-
Náprava grafomotoriky – správné návyky a úchop psacího náčiní při psaní.
Vhodné pro předškoláky a mladší školáky.
-
Stimulační program „Maxík“ – stimulační program vhodný pro předškoláky,
děti s odloženou školní docházkou a děti s potížemi v učení v 1.a 2. ročníku
základní školy. Program je zaměřen na nácvik nových pohybových stereotypů,
grafomotorických a komunikačních dovedností, posilování paměti, zrakového,
sluchového a prostorového vnímání. Zároveň je posílena pozornost a pracovní
zralost.
-
HYPO - stimulační program pro děti předškolního věku, s odkladem školní
docházky a žáky 1. tříd. Cvičení posiluje koncentraci pozornosti, zrakovou a
sluchovou paměť, rozvíjí myšlení, řeč, zrakové, sluchové a prostorové
vnímání, matematické představy.
-
Percepční a motorická oslabení – program koriguje a rozvíjí oslabené
funkce důležité pro učení psaní, čtení a počítání. Rozvíjí: zrakové, sluchové a
prostorové vnímání, pozornost, paměť, řeč, matematické představy, jemnou
motoriku, souhru pohybů a rytmicity, propojuje poznávací a motorické složky.
Program je vhodný pro školáky.
-
Trénink fonematického uvědomování podle Elkonina – „V krajině slov a
hlásek“ – ucelený program je určen pro předškoláky a děti s logopedickými
vadami (dyslálií, vývojovou dysfázií, opožděným vývojem řeči). Rozvíjí
jazykový cit a specifické jazykové schopností důležité pro budoucí nácvik čtení
a psaní.
-
Reedukace matematiky a českého jazyka – aneb: „Jak na matematiku a
český jazyk?“ - nápravná cvičení z českého jazyka (čtení, pravopisná cvičení, …) a matematiky (nácvik předmatematických a početních operací,
pomůcky, …), vhodné strategie učení a funkční používání pomůcek.
-
Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky – test umožňuje u
předškoláků na konci docházky do MŠ nebo po nástupu do 1. třídy určit rizika
poruchy učení.
-
„Pohybem se učíme“ – neuro-vývojová stimulace ve školní praxi – program
je zacílen na vybudování správných pohybových stereotypů a odstraňování
primárních reflexů u dětí, tak aby dítě získalo základ, na kterém může stavět
další studijní dovednosti. Autorkou metody je Mgr. Marja Volemanová.